REGULAMIN SERWISU SKLEPU INTERNETOWEGO
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Serwis sklepu internetowego SLAW MEDICA Sławomir Jakubowski udostępniony pod adresem slawmedica.pl prowadzi działalność handlową w zakresie sprzedaży wyrobów medycznych i środków ochrony indywidualnej. Sklep prowadzi sprzedaż wysyłkową wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Właścicielem serwisu sklepu internetowego jest SLAW MEDICA Sławomir Jakubowski z siedzibą w Lublinie pod adresem ul. Tadeusza Boya-Żeleńskiego, nr 17A, 20-435 Lublin wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiadający NIP 7132907284, wskazujący następujące dane kontaktowe:
- adres do doręczeń oraz adres do zwrotu Towarów: ul. Tadeusza Boya-Żeleńskiego, nr 17A, 20-435 Lublin
- adres poczty elektronicznej: …
- telefon: …
- fax: …
DEFINICJE
- Użyte w niniejszym pojęcia pisane z dużej litery mają następujące znaczenie:
- Dni Robocze – dni tygodnia, z wyłączeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy.
- Indywidualne Konto Klienta – usługa świadczona Klientowi drogą elektroniczną po jego rejestracji w Sklepie, na zasadach określonych w Regulaminie, umożliwiająca w szczególności dostęp Klienta do informacji o Zamówieniach oraz o promocjach związanych z funkcjonowaniem Sklepu.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, posiadającą zdolność prawną, korzystający ze Sklepu, składający Zamówienie, zawierający Umowę Sprzedaży lub umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w ramach Indywidualnego Konta Klienta, będący Konsumentem, Przedsiębiorcą lub Prosumentem.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- KC – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 2019 poz. 1145 ze zm.).
- Cookies – małe pliki tekstowe zapisywane na urządzeniu Klienta, za pośrednictwem którego korzysta on ze Sklepu, przechowujące informacje związane z korzystaniem ze Sklepu, dotyczące w szczególności informacji o zalogowaniu na Konto, Towarach dodanych do koszyka lub ostatnio oglądanych, ustawieniach sposobu prezentacji informacji o Towarach oraz ustawieniach obsługi stron internetowych Sklepu.
- Prosument – Przedsiębiorca, będący wyłącznie osobą fizyczną zawierającą Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, który zadeklarował w treści Umowy Sprzedaży, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, posiadająca zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
- dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Sklep – serwis sklepu internetowego, obejmujący strony internetowe w ramach domeny slawmedica.pl.
- Sprzedawca – SLAW MEDICA Sławomir Jakubowski z siedzibą w Lublinie.
- Towary – produkty prezentowane przez Sprzedawcę w Sklepie z dostępnego u niego asortymentu produktów przeznaczonych do sprzedaży oraz produkty wybrane przez Kupującego do nabycia w Sklepie w ramach Umowy Sprzedaży.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu KC, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, mająca za przedmiot Towar wybrany przez Kupującego do nabycia w Sklepie.
- Zamówienie – oferta zakupu Towarów wybranych przez Kupującego spośród dostępnych do nabycia w Sklepie, składana przez Klienta w sposób określony w Regulaminie.
WYMAGANIA TECHNICZNE KORZYSTANIA ZE SKLEPU
- Do korzystania ze Sklepu poprzez przeglądanie asortymentu Sklepu niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i aktualną wersją przeglądarki internetowej, obsługującej technologię HTML5 i javascript typu Microsoft Edge, Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera,
przy czym do korzystania ze Sklepu poprzez składanie Zamówień i korzystanie z Indywidualnego Konta Klienta niezbędne są dodatkowo:
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa Cookies.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
PREZENTACJA TOWARÓW
- Przeglądanie asortymentu towarowego Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie Zamówień przez Klienta na Towary znajdujące się w asortymencie towarowym Sklepu możliwe jest albo po założeniu Indywidualnego Konta Klienta albo bez zakładania Konta po podaniu danych niezbędnych do złożenia i realizacji Zamówienia, w tym zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży.
- Główne cechy świadczenia Sprzedawcy w ramach Umowy Sprzedaży z uwzględnieniem cech Towaru określone zostały na stronach internetowych Sklepu, prezentującej opis każdego Towaru.
- Informacje o Towarach prezentowane na stronach Sklepu nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu KC, stanowiąc jedynie zaproszenie ze strony Sprzedawcy do składania mu ofert przez Klientów.
- Ceny Towarów prezentowane na stronach Sklepu podane są w walucie polskiej. Cena zawiera właściwą stawkę podatku VAT. Ceny nie zawierają kosztów dostawy Towaru, która stanowi odrębną pozycję kosztową. Klient jest zobowiązany do poniesienia zaakceptowanych przez niego kosztów dostawy Towaru.
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Zamówienia w Sklepie Klient może składać poprzez strony internetowe Sklepu pod adresem: slawmedica.pl . Składanie Zamówień wymaga uprzedniego zalogowania się Klienta w Sklepie w przypadku Klientów posiadających Indywidualne Konto Klienta albo podania danych niezbędnych do złożenia i realizacji Zamówienia, w tym zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży. Proces zamawiania przez stronę internetową Sklepu składa się z następujących kroków:
- wybór Towarów do nabycia dokonywany przez Klienta poprzez dodanie ich do koszyka;
- zalogowanie się do Indywidualnego Konta Klienta / kontynuowanie zakupu z podaniem danych niezbędnych do złożenia i realizacji Zamówienia;
- wybór formy dostawy, w tym jej kosztów;
- wybór formy płatności, w tym kosztów związanych z jej realizacją;
- zatwierdzenie Zamówienia przez kliknięcie przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”, w tym potwierdzenie złożenia oferty zawarcia Umowy Sprzedaży;
- otrzymanie potwierdzenia przez Sprzedawcę złożenia Zamówienia.
- Uwagi zamieszczanie przez Klienta przy składaniu Zamówienia nie mogą określać treści Umowy Sprzedaży w sposób sprzeczny z Regulaminem, jak też w sposób sprzeczny z opisem Towarów, prezentowanych do nabycia w Sklepie.
- Zamówienie na Towary można składać przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
- Klient ma możliwość wyboru formy dostawy za zamawiane Towary spośród następujących:
- Przesyłka kurierska wybranej przewoźnika,
- Przesyłka pocztowa doręczana za pośrednictwem Poczty Polskiej.
- Klient ma możliwość wyboru formy płatności za zamawiane Towary spośród następujących:
- płatności elektroniczne, w tym za pośrednictwem bramki płatniczej,
- płatność kartą płatniczą, wystawioną przez jednego z akceptantów wskazany przy składaniu Zamówienia,
- płatność za pobraniem,
- płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy na zasadzie przedpłaty,
- płatność z odroczonym terminem płatności – tylko dla Klientów posiadających Indywidualne Konto Klienta, nie posiadających zaległości w regulowaniu płatności zobowiązań wobec Sprzedawcy, składających Zamówienie o wartości łącznej nabywanych Towarów nie wyższej niż …
- W przypadku wyboru płatności przelewem na konto Sprzedawcy, jako formy płatności, Klient jest zobowiązany zapłacić za zamówiony Towar przelewem bankowym na konto Sprzedawcy w terminie 7 dni od dnia otrzymania potwierdzenia przyjęcia Zamówienia pod rygorem uznania, iż Klient zrezygnował z Zamówienia.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu na rzecz Klienta środków za transakcję dokonaną kartą płatniczą Sprzedawca dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu na rzecz Klienta środków za transakcję dokonaną w ramach płatności elektronicznej Sprzedawca dokonana zwrotu należności na rzecz Klienta za pośrednictwem operatora, z pomocą którego płatność za Zamówienie została zrealizowana.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu na rzecz Klienta środków za transakcję dokonaną w ramach przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, Sprzedawca dokonana zwrotu należności na rzecz Klienta na rachunek bankowy, z którego otrzymał płatność za Zamówienie.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności elektronicznej lub płatności za pośrednictwem karty płatniczej czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
- Klient, nie posiadający Indywidulanego Konta Klienta, w celu złożenia i realizacji zamówienia zobowiązany jest podać następujące dane:
- w przypadku Przedsiębiorcy obowiązkowo: imię i nazwisko, brzmienie firmy, NIP, adres siedziby, adres dostawy (adres, na który Towar ma być doręczony na terenie Rzeczpospolitej Polskiej), adres poczty elektronicznej Klienta oraz fakultatywnie i dobrowolnie numer telefonu kontaktowego Klienta, w celu kontaktu z Klientem w związku z Zamówieniem;
- w przypadku Konsumenta obowiązkowo: imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres dostawy (adres, na który Towar ma być doręczony na terenie Rzeczpospolitej Polskiej), adres poczty elektronicznej Klienta oraz fakultatywnie i dobrowolnie numer telefonu kontaktowego Klienta, w celu kontaktu z Klientem w związku z Zamówieniem.
REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Realizacja zamówienia nastąpi jednorazowo, poprzez dostawę Towaru, bez dzielenia dostawy na części.
- Realizacja Zamówień odbywa się w Dni Robocze w godzinach pomiędzy 8.00 a 16.00. Zamówienia składane po godzinie 14.00 danego Dnia Roboczego, w soboty i w dni ustawowo wolne od pracy będą rozpatrywane i przyjmowane pierwszego następnego Dnia Roboczego.
- Towar jest dostarczany do Klienta jedynie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej z wykorzystaniem wybranej formy dostawy. Klient jest zobowiązany do poniesienia kosztów dostawy Towaru określonych przez Sprzedawcę, wskazanych przy składaniu Zamówienia. Po złożeniu Zamówienia koszty dostawy Towarów nie ulegają zmianie, w szczególności Sprzedawca nie będzie kontaktował się z Klientem w sprawie dopłat do tych kosztów.
- Proces dostawy Towaru zostanie zainicjowany niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty na koncie. Na łączny czas oczekiwania na otrzymanie przez Klienta danego Towaru (czas dostawy) składa się czas realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę oraz czas dostarczenia Towaru przez podmiot realizujący przewóz rzeczy w ramach wybranej przez Klienta formy dostawy.
- Przed odebraniem przesyłki zawierającej Towar Klient powinien sprawdzić, czy opakowanie Towaru nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm lub plomb naklejonych na przesyłkę.
- W takcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”, Klient ma możliwość korygowania wprowadzonych danych poprzez dodanie lub usunięcie danych pozycji. Zmiany Zamówienia można dokonać również przez kontakt telefoniczny lub wysłanie wiadomości e-mail.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie w braku przeszkód przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia oraz jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia lub w Indywidualnym Koncie Klienta adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży lub o odmowie przyjęcia Zamówienia do realizacji z podaniem przyczyny odmowy. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail o przyjęciu Zamówienia do realizacji zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
FAKTURY ELEKTRONICZNE
- Akceptując Regulamin, Klient nabywający Towary wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie mu faktur w formie elektronicznej przez Sprzedawcę zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. 2005, nr 133, poz. 1119 ze zm.) oraz zasadami wystawiania, przesyłania i przechowywania faktury elektronicznej wynikającymi z odrębnych przepisów. Zgoda na otrzymywanie faktury w formie elektronicznej jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania faktury w formie papierowej.
- Sprzedawca wystawia i przesyła faktury w formie elektronicznej gwarantując autentyczność ich pochodzenia oraz integralność ich treści.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane Klienta wskazane przez niego przy rejestracji, jako właściwe do wystawienia faktury VAT.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nie podanie przez Przedsiębiorcę identyfikatora NIP przy składaniu Zamówienia i skutki tego zaniechania.
- Każda faktura w formie elektronicznej będzie dostarczona Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej na podany przez Klienta adres e-mail. Podanie przez Klienta błędnego adresu e-mail lub jego zmiana wymaga powiadomienia Sprzedawcy w formie pisemnej lub elektronicznej. W przypadku braku powiadomienia Sprzedawcy przez Klienta o zmianie adresu e-mail, korespondencję kierowaną na dotychczasowy adres e-mail uważa się za prawidłowo doręczoną.
- Klient jest uprawniony do wycofania akceptacji zgodnie z § 3 ust. 4 ww. Rozporządzenia w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur w drodze pisemnego oświadczenia woli na adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej, wskazane w pkt 2. W przypadku cofnięcia akceptacji od dnia następującego po dniu doręczenia oświadczenia Klienta o wycofaniu akceptacji Sprzedawca traci prawo do wystawiania i przesyłania Klientowi faktur w formie elektronicznej.
ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ – INDYWIDUALNE KONTO KLIENTA
- Złożenie Zamówienia poprzez stronę internetową Sklepu i dokonanie zakupu Towarów może być poprzedzone dokonaniem przez Klienta rejestracji. Rejestracja nie stanowi zobowiązania dla Klienta do dokonania zakupu Towarów za pośrednictwem Sklepu.
- Rejestracja jest bezpłatna i dobrowolna. Czynności rejestracyjne dokonywane są jednorazowo. Po dokonaniu rejestracji dla Klienta tworzone jest Indywidualne Konto Klienta.
- Klient, w celu rejestracji, powinien wypełnić formularz rejestracyjny podając następujące dane:
- adres poczty elektronicznej;
- hasło do Konta Klienta;
- imię i nazwisko (w przypadku Konsumentów) i brzmienie firmy (w przypadku Przedsiębiorców);
- adres miejsca zamieszkania (w przypadku Konsumentów lub Prosumentów) albo adres siedziby (w przypadku Przedsiębiorców, nie będących Prosumentami);
- adres do doręczeń jeżeli jest inny niż adres zamieszkania albo siedziby;
- adres dostawy (adres, na który Towar ma być doręczony na terenie Rzeczpospolitej Polskiej);
- Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP) – w przypadku Przedsiębiorców;
- numer telefonu kontaktowego Klienta.
- Po dokonaniu rejestracji na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej zostanie wysłany link aktywacyjny. Kliknięcie linku aktywacyjnego kończy proces rejestracji Klienta oraz stanowi potwierdzenie prawdziwości danych podanych w formularzu rejestracyjnym i potwierdzenie woli korzystania z Indywidualnego Konta Klienta.
- Zakładając Konto Klient oświadcza, że:
- zapoznał się i zaakceptował w pełni Regulamin;
- przystępuje do korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Sklepu dobrowolnie i spełnia określone w Regulaminie warunki;
- dane zawarte w formularzu rejestracyjnym są zgodne z prawdą i nie naruszają praw osób trzecich;
- wyraża zgodę na zawarcie umowy drogą elektroniczną;
- wyraża zgodę na przetwarzanie, w tym gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, udostępnianie i usuwanie danych osobowych w celu i zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji usług świadczonych na podstawie Regulaminu;
- Klient w każdym czasie ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas rejestracji na aktualne lub poprawne.
- Klient w każdym czasie ma możliwość usunięcia Konta – bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat – poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Login, którym każdorazowo jest adres poczty elektronicznej Klienta podany przy rejestracji Indywidualnego Konta Klienta oraz hasło mają charakter poufny. Klient korzystający z loginu i hasła zobowiązany jest do aktualizacji swoich danych podanych przy rejestracji, każdorazowo w przypadku ich zmiany.
- W przypadku utraty hasła, można skorzystać z opcji wygenerowania nowego, które zostanie przesłane na wskazany w rejestracji adres poczty elektronicznej. Nowe wygenerowane przez system hasło Klient może zmienić po uprzednim zalogowaniu się do swojego konta.
- Sprzedawca może odmówić rejestracji Klienta, a jeżeli rejestracja została już dokonana – ze skutkiem natychmiastowym usunąć Indywidulane Konto Klienta (wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną), wyłącznie w przypadku, gdy:
- zachowanie Klienta w ramach korzystania ze Sklepu, w tym z usług dostępnych w ramach Indywidulanego Konta Klienta, jest sprzeczne z obowiązującymi normami prawnymi, zwyczajowymi lub narusza prawa osób trzecich;
- Sprzedawca otrzymał urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych przy rejestracji danych lub związanej z tymi danymi aktywności, wskazującej na popełnienie lub podejrzenie popełnienia czynu zabronionego, z wykorzystaniem tych danych lub podane przez Klienta dane adresowe budzą uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności lub zgodności z prawdą, a wątpliwości tych nie udało się usunąć w drodze kontaktu telefonicznego lub za pośrednictwem wiadomości e-mail z Klientem;
- Klient narusza postanowienia Regulaminu.
- Sprzedawca może usunąć Indywidulane Konto Klienta (wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną), jeżeli Klient nie wykazywał aktywności w Sklepie, w szczególności nie złożył Zamówienia lub nie logował się do Indywidulanego Konta Klienta, w ciągu jednego roku od ostatniej zarejestrowanej aktywności.
- Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez Sprzedawcę zostanie przesłane na podany w Indywidualnym Koncie Klienta adres poczty elektronicznej Klienta.
- Klient może w każdym czasie usunąć Indywidulane Konto Klienta (wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną).
- Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez Klienta składane jest poprzez wybór opcji usunięcia Indywidualnego Konta Klienta, dostępnej po zalogowaniu się do Indywidualnego Konta Klienta.
- Jeżeli wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną nastąpiło ze strony Sprzedawcy ponowna rejestracja przez Klienta jest możliwa wyłącznie po uzyskaniu zgody Sprzedawcy.
- Wypowiedzenie lub rozwiązanie za zgodą Sprzedawcy i Klienta umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pozostaje bez wpływu na wykonanie już zawartych Umów Sprzedaży, chyba że Strony postanowią inaczej.
UPRAWNIENIA KONSUMENTÓW I PROSUMENTÓW
- Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży na warunkach określonych w treści punktów 50 – 56.
- Konsument ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, przy czym termin 14 dni na odstąpienie od umowy liczony jest od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie Towarów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie Towarów. W przypadku Umowy Sprzedaży, która po uzgodnieniu ze Sprzedawcą obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin 14 dni na odstąpienie od umowy biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Konsument informuje Sprzedawcę o decyzji o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia przekazanego Sprzedawcy (przykładowo: pisemnie pocztą, faksem lub wiadomością e-mail na adres poczty elektronicznej, z wykorzystaniem danych kontaktowych wskazanych w pkt 2 Regulaminu). W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta na adres poczty elektronicznej, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Konsument ma prawo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, należy przesłać Sprzedawcy informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumenta prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy Sprzedaży:
- w przypadku odstąpienia od umowy Umowę Sprzedaży uważa się za niezawartą, a Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę;
- zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami;
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności na rzecz Konsumenta do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;
- Konsument powinien odesłać Towar na adres Sprzedawcy podany w pkt 2 Regulaminu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Towary przed upływem terminu do ich zwrotu;
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru;
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi m.in. w odniesieniu do umów (z akcentem na podpunkt 5):
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- złożenie skargi m.in. poprzez unijną platformę internetową ODR dostępną pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- złożenie wniosku w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich za pośrednictwem Inspekcji Handlowej (www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595).
- Klientowi, będącemu Prosumentem, przysługują uprawnienia związane z korzystaniem ze Sklepu, w tym z zawarciem Umowy Sprzedaży, jej realizacją i odstąpieniem, tożsame uprawnieniom przysługującym Klientom, będącym Konsumentami z zastrzeżeniem pkt 59.
REKLAMACJE
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar wolny od wad. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady Towaru zgodnie z przepisami KC z tym zastrzeżeniem, że odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Przedsiębiorców, w tym wobec Prosumentów, z tytułu rękojmi za wady Towarów jest wyłączona.
- Reklamacja Towaru polega na zgłoszeniu Sprzedawcy informacji o wadzie Towaru poprzez przesłanie zgłoszenia reklamacyjnego na adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej, wskazane w pkt 2, a następnie odesłaniu wadliwego Towaru zgodnie ze wskazówkami otrzymanymi od Sprzedawcy. Zgłoszenie reklamacyjne winno zawierać informacje pozwalające na identyfikację reklamowanego Towaru, Umowy Sprzedaży, w oparciu o którą reklamowany Towar został nabyty, okoliczności i daty ujawnienia wady reklamowanego Towaru, opis wady reklamowanego Towaru, podpis i dane Klienta zgłaszającego reklamację, obejmujące brzmienie firmy w przypadku Przedsiębiorców albo imię i nazwisko w przypadku Konsumentów oraz adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej, na który ma być skierowania odpowiedź na zgłoszenie reklamacyjne w wyniku rozpatrzenia reklamacji.
- Reklamacja, dotycząca świadczenia usług drogą elektroniczną, polega na zgłoszeniu Sprzedawcy informacji o problemach związanych z korzystaniem z usług świadczonych w ramach Sklepu poprzez przesłanie zgłoszenia reklamacyjnego na adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej, wskazane w pkt 2. Zgłoszenie reklamacyjne winno zawierać informacje pozwalające na identyfikację reklamowanej usługi udostępnionej w ramach Sklepu, okoliczności i daty ujawnienia problemu związanego z korzystaniem z reklamowanej usługi udostępnionej w ramach Sklepu, opis problemu związanego z korzystaniem z reklamowanej usługi udostępnionej w ramach Sklepu, podpis i dane Klienta zgłaszającego reklamację, obejmujące brzmienie firmy w przypadku Przedsiębiorców albo imię i nazwisko w przypadku Konsumentów oraz adres korespondencyjny Klienta lub adres poczty elektronicznej Klienta, na który ma być skierowania odpowiedź na zgłoszenie reklamacyjne w wyniku rozpatrzenia reklamacji.
- Po otrzymaniu informacji o reklamacji ze strony Klienta oraz po otrzymaniu Towaru stanowiącego przedmiot reklamacji wraz dowodem zakupu i informacją o wadzie (wadach), Sprzedawca rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni kalendarzowych.
- W przypadku złożenia reklamacji dotyczącej świadczenia usług drogą elektroniczną, Sprzedawca rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni kalendarzowych od jej zgłoszenia.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Przetwarzanie danych osobowych osób fizycznych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) reguluje Polityka Prywatności.
- Administratorem danych osobowych Klientów jest Sławomir Jakubowski , prowadzący działalność gospodarczą pod firmą SLAW MEDICA Sławomir Jakubowski z siedzibą w Lublinie, podający dane kontaktowe i dane identyfikacyjne zgodnie z pkt 2 Regulaminu.
- Podanie danych osobowych osób fizycznych podczas rejestracji w Sklepie lub składania Zamówienia jest dobrowolne, lecz konieczne do realizacji Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, zawieranych przez Klienta Sklepu ze Sprzedawcą. Klient ma m.in. prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W celu skorzystania z prawa do zmiany, poprawienia lub usunięcia danych, Klient powinien przesłać do Sprzedawcy stosowne żądanie wraz z podaniem imienia i nazwiska, bądź brzmienia firmy Klienta, bądź skorzystać z panelu klienta na Indywidualnym Koncie Klienta.
- Pytania i wszelkie wnioski dotyczące ochrony prywatności należy kierować na adres poczty elektronicznej, wskazany w pkt 2 Regulaminu.
UTRWALANIE, ZABEZPIECZANIE I UDOSTĘPNIANIE TREŚCI UMOWY SPRZEDAŻY ORAZ REGULAMINU, W TYM UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Niniejszy Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym slawmedica.pl/regulamin oraz w siedzibie Sprzedawcy. Klient może uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem Internetu, w tym pobierać go, a także sporządzić jego wydruk.
- Utrwalenie, zabezpieczanie i udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi dowodu zakupu, dołączonego do przesyłki z Towarem.
- Utrwalenie, zabezpieczanie i udostępnienie istotnych postanowień umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej dostępny w Indywidulanym Koncie Klienta.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowa Sprzedaży oraz umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierane są w języku polskim.
- We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, a w szczególności KC, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2020 poz. 344, ze zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2020 poz. 287, ze zm.) – chyba że co innego wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Korzystanie ze Sklepu oznacza zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptację.
- Wszelkie zmiany i odstępstwa zasad i warunków określonych w Regulaminie, a odnoszących się w szczególności do składania i realizacji Zamówień, Umów Sprzedaży, umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, wymagają uprzedniego uzgodnienia ze Sprzedawcą z zachowaniem formy dokumentowej pod rygorem nieważności.
- Sądem właściwym miejscowo dla rozstrzygania sporów wynikających z korzystania przez Przedsiębiorców, nie będących Prosumentami, ze Sklepu, w szczególności sporów dotyczących Umów Sprzedaży, jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma prawo zrezygnować ze świadczenia wszystkich lub niektórych z pośród usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Sklepu. Dla zaprzestania świadczenia usług drogą elektroniczną konieczne jest w odpowiedniej części wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną z zachowaniem okresu wypowiedzenia, wynoszącego co najmniej jeden miesiąc. Informację o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w związku z rezygnacją przez Sprzedawcę ze świadczenia danej usługi Sprzedawca zamiesza na stronie internetowej Sklepu, w Indywidualnym Koncie Klienta oraz przesyła ją do Klienta na wskazany adres poczty elektronicznej Klienta przy rejestracji, a w przypadku jego zmiany podany przy aktualizacji.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany Regulaminu nie będą naruszać praw nabytych Klientów korzystających ze Sklepu, w szczególności związanych z zawarciem Umowy Sprzedaży. O każdej zmianie Regulaminu Klienci posiadający Indywidulane Konto Klienta zostaną powiadomieni drogą mailową na ich adres udostępniony w Indywidulanym Koncie Klienta na co najmniej 14 dni, przed planowaną zmianą, z prawem wypowiedzenia umowy o świadczenie usług elektronicznych w terminie 14 dni, od dnia otrzymania informacji o planowanej zmianie Regulaminu. Klienci nie posiadający w Sklepie Indywidualnego Konta Klienta będą poinformowani o planowanej zmianie Regulaminu poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej Sklepu. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w planowanych terminach ich wejścia w życie, jednak nie wcześniej niż z upływem terminu wypowiedzenia.
- Regulamin w niniejszej wersji obowiązuje od dnia 31 maja 2022 r.